Sociale kaart werkproces 2.5

welzorg

Welzorg, altijd in beweging
info@welzorg.nl
www.welzorg.nl
De visie van de instelling: Uw partner in professionele zorg. Een uitgangspunt dat u onmiddellijk herkent in de manier waarop wij u van dienst zijn. Als leverancier van zorg- en revalidatiehulpmiddelen zetten wij alles op alles om optimale service te bieden. Aan onze relaties, maar ook aan de eindgebruiker. Wat voor ons voorop staat is klanttevredenheid, open communicatie, innovatie en kwaliteit.

De doelstelling van de instelling: Onze doel is : levering van zorg- en revalidatiehulpmiddelen. Maatwerkoplossingen die een positieve bijdrage leveren aan de zelfstandigheid, vrijheid en levensvreugde van mensen met een functiebeperking.
Het soort hulp dat de instelling kan bieden.
· Passing en selectie
In overleg met de ergotherapeut of fysiotherapeut van de instelling adviseert onze technisch adviseur over de inzet van de juiste rolstoel en de benodigde individuele aanpassingen. Onze focus ligt hierbij op het her verstrekken van de reeds in depot staande rolstoelen. Doelstelling is voor ons altijd om zoveel mogelijk gebruik te maken van her inzet, ook van onderdelen.
· Levering
‘Welzorg’ levert de rolstoel zoals tijdens de passing met de ergotherapeut of fysiotherapeut is besproken. Dit gebeurt altijd binnen de levertijd die door het betreffende zorgkantoor is vastgelegd in het protocol. Met de ergotherapeut zorgen wij voor de benodigde mondelinge en schriftelijke instructies voor het gebruik en onderhoud van de rolstoel. En de inzet hiervan ten behoeve van de cliënt.
· Aanpassing
Onze technisch adviseur zal voor een aanpassing in eerste instantie een standaard oplossing adviseren. Wanneer deze niet toereikend is, realiseren wij in overleg met de ergotherapeut een individuele maatwerk aanpassing in onze gespecialiseerde werkplaats.
· Onderhoud & reparatie
‘Welzorg’ biedt de mogelijkheid om een vaste en ervaren revalidatietechnicus toe te wijzen aan een instelling. Deze beschikt over specifieke kennis van het instellen van rolstoelen naar de behoefte en functionaliteit van de cliënt. Daarnaast zal de technicus de reparaties en het onderhoud van de rolstoelen kunnen verzorgen. Werken met deze vaste contactpersoon komt de kwaliteit van de werkzaamheden zeer ten goede en zorgt voor heldere communicatie tussen alle betrokkenen. Ten behoeve van het onderhoud van de boven budgettaire rolstoelen hebben wij een concept ontwikkeld dat kan leiden tot een aanzienlijke kostenreductie voor de instelling.
Onze productspecialisten leveren zelf een bijdrage aan de ontwikkeling van de
producten. Hulpmiddelen die de kwaliteit van leven en de dagelijkse bezigheden veraangenamen, zelfstandigheid bevorderen en de zorgvraag reduceren. Zowel de cliënt als de zorgverlener, maar ook wij als leverancier, hebben baat bij optimaal functionerende hulpmiddelen.

De doelgroep(en) van de instelling: Zorg en respect voor elkaar, dat is wat ons beweegt. Met de expertise die wij hebben opgebouwd, leveren wij een positieve bijdrage aan het dagelijks leven van mensen met een functiebeperking. De sociale positie van deze kwetsbare groep heeft dan ook onze voortdurende aandacht. Alert reageren op de wensen van de klant en een voortdurende verbetering van de dienstverlening, zijn dagelijks werk voor al onze medewerkers.
De beperkingen van de instelling: Wanneer een hulpmiddel niet tot een standaard uitrusting behoort moet ‘Welzorg’ eerst contact opnemen met diegene die over het AWBZ vergoeding gaat, omdat dit vanuit het AWBZ vergoed moet worden. Wanneer de AWBZ nog niet akkoord gaat kan er niks voor de cliënt betekent worden.
Een organigram van de instelling.
Er is geen organogram van deze instelling beschikbaar.
Met welke instellingen werkt deze instelling samen: Als landelijke organisatie gaan wij een partnership aan met al onze opdrachtgevers. Met gemeenten, zorgverzekeraars, zorgkantoren en zorginstellingen. Wij zijn ervan overtuigd dat alleen door een intensieve, langdurige samenwerking goede resultaten kunnen worden bereikt. Een grondige kennis van de wensen en behoeften van de klant, leiden tot een effectieve samenwerking en maken de weg vrij voor nieuwe initiatieven.
Wat is de functie is van de samenwerking met deze organisatie: De functie hiervan is dat de instellingen met vraag komen voor hulpmiddelen en of reparaties kunnen komen voor de cliënten. ‘Welzorg’ bied een bijdrage aan het technische advies wat voor juiste aanpassingen er nodig zijn.
Bronvermelding: www.welzorg.nl